Celem projektu jest dostarczenie i wymiana informacji sensorycznych (tych, postrzeganych za pomocą zmysłów) o żywności ekologicznej. Po to też powstaje wielojęzyczna baza danych OSIS, która zawierać ma informacje o produktach  ekologicznych. Informacja ta to wypadkowa nie tylko wrażeń konsumentów, preferencji konsumentów. Analizowano także wpływ etykiety i zawartych na nich informacji na opinie kupujących, strategie marketingowe oraz wpływ regulacji i standardów unijnych na smak żywności ekologicznej.

Dzięki temu dowiemy się, czy dany produkt konsumentom smakuje czy też nie oraz jakie jeszcze cechy produktu biorą pod uwagę sięgając po niego w sklepie. Taka baza pozwolić ma producentom i dystrybutorom żywności ekologicznej  oferować produkty lepsze pod względem smakowym i spełniające wymagania konsumentów.

Wymiana danych przebiega na dwóch szczeblach – wśród instytucji branżowych (producenci i zrzeszenia, hurtownicy) oraz wśród konsumentów tych produktów.

W projekcie bierze udział 20 partnerów z 6 krajów Unii Europejskiej – Francji, Holandii, Szwajcarii, Włoch, Niemiec i Polski. Są to małe i średnie przedsiębiorstwa, jednostki badawcze z uniwersytetów i stowarzyszenie producentów żywności.

Póki co w bazie możemy znaleźć informacje o produktach takich jak: jabłka, ciastka, olej, salami, sos pomidorowy i jogurt. Wybierając konkretny produkt dowiadujemy się, jakie są preferencje konsumentów każdego z 6 wyżej wymienionych krajów. Jakie cechy powinny mieć jabłka, by przypaść do gustu Francuzom, a za co cenią salami Włosi i co jest dla nich ważne, jeśli chodzi o smak, konsystencję czy zapach.