Produkty marki Chocolate Company to wyroby z ręcznie robionej czekolady najwyższej jakości, wytwarzane na bazie jednej z najlepszych czekolad na świecie – czekolady Valrhona. Flagowym produktem firmy jest Hotchocspoon – 50 gramowa kostka czekolady na drewnianej łyżeczce, do samodzielnego rozpuszczania w mleku. W tym roku do obrotu w Polsce zostanie wprowadzonych ponad 50 smaków tego produktu, na bazie ciemnej, mlecznej oraz białej czekolady. Oprócz Hotchocspoon, portfolio obejmuje kilkanaście innych produktów z czekolady, takich jak chocspread (pasty czekoladowe), chocdip (fondue czekoladowe), giant chocbar (800 gramowe bloki czekoladowe), owoce w czekoladzie oraz pralinki. Wszystkie wyroby zawierają wyłącznie naturalne dodatki i występują w kilkudziesięciu smakach. Do tej pory sklepo-kawiarnie Chocolate Company zostały otwarte w Holandii, Niemczech i Luxemburgu.

Lokal Chocolate Company w Galerii Mokotów jest połączeniem sklepu, oferującego wyroby czekoladowe tej marki, z kawiarnią. W kawiarni można napić się gorącej czekolady Hotchocspoon, jak i kawy oraz zjeść holenderskie Brownie, przyrządzane na bazie czekolady Valrhona i inne ciasta.

Czekolada Hotchocspoon dostępna jest w wybranych kawiarniach na terenie Warszawy od września 2010 i zdobyła już serca rzeszy konsumentów. Stoisko z wyrobami Chocolate Company zostało otwarte również w Galerii Złote Tarasy w Warszawie.

Chocolate Company to firma rodzinna. Została założona w 2004 r przez parę holendrów: Mirjam Schroeder i  Toussaint Claessens. Toussaint z zawodu jest kucharzem, prowadził własną restaurację. To on jest odpowiedzialny za stworzenie ponad 75 smaków czekolady, produkowanej w fabryce w Kerkrade. Wśród nich są smaki klasyczne, takie jak nugat, czy orzech, ale też wiele zaskakujących, takich jak: zielone curry, brunatne algi czy czarne trufle z solą morską. Toussaint osobiście nadzoruje prace w fabryce, ponieważ ręcznie robiona czekolada wymaga nieustannego monitorowania jakości. Mirjam odpowiedzialna jest za prowadzenie firmy, marketing i kontakty międzynarodowe. Doprowadziła do obecności marki Chocolate Company w ponad 30 krajach na całym świecie, m.in. w USA, Rosji, Japonii, Egipcie i w wielu krajach europejskich. Mimo, że firma stała się już firmą o zasięgu globalnym, jej twórcy starają się zachować jej rodzinny charakter.

W Polsce sklepo-kawiarnia w Galerii Mokotów jest pierwszym lokalem tej sieci w Polsce, a stoisko w Złotych Tarasach – pierwszą czekoladową „wyspą”. W planach przewiduje się otwarcie kolejnych 15 lokali/punktów w ciągu najbliższych 5 lat. „Mamy nadzieję, na stworzenie miłych przytulnych miejsc, w których można się będzie odprężyć, napić kawy, a przede wszystkim rozkoszować się smakiem pysznej czekolady. To, co wyróżnia naszą markę, to również innowacyjność: zarówno jeżeli chodzi o formę, jak i o smaki. Do tej pory nigdzie w Polsce nie można było skosztować czekolady o smaku pomidorów z bazylią, czy tymianku prażonego w miodzie. Nasze plany rozwojowe, zakładają ekspansję zarówno na terenie Polski, jak i Europy Środkowo-Wschodniej. W Polsce konsumpcja czekolady jest 3 razy niższa niż w krajach Europy Zachodniej, nie znamy się jeszcze na czekoladzie, tak jak kilka lat temu nie znaliśmy się na kawie, czy winie. Mam nadzieję, że wejście Chocolate Company do Polski pomoże poszerzyć grono wielbicieli czekolady w naszym kraju.” – Tomasz Dembiński, sweet CEO Chocolate Company Polska.